Battle Rope -

Battle Rope

Battle rope er et af de mange redskaber, jeg bruger til funktionel træning i min klinik.

Det giver mulighed for utallige variationer. Bruger man et battle rope rigtigt, kan man træne hele sin krop effektivt.

Battle rope er fantastisk til mange konditions- og styrkeøvelser, blandt andet HIIT (intervaltræning ved høj intensitet), kredsløbstræning til øget udholdenhed i overkroppen og til styrkelse af kernemuskulaturen.

Battle rope workout træner musklerne i dit korset, ryg og balder, og du kan tilføje hop, lunges og squats, så du også træner ben.
Det er godt til at tone overkroppen, og du brænder mange kalorier af!

En undersøgelse offentliggjort i Journal of Strength and Conditioning Research har konstateret, at blot 10 minutters battle rope træning er nok til at måle en forbedring i konditionen!

Noget af det bedste ved battle rope træning er, at du kan bevæge dig i mange retninger. Jo flere bevægelser du bruger – fra side til side, op og ned eller i cirkler – jo mere får du arbejdet forskellige muskler samtidigt og øget din mobilitet. Du kan træne battle rope med begge arme eller med en arm ad gangen og med forskellige greb.

Det er hårdt men også sjovt, så kom og prøv!

 

Battling Ropes for Conditioning and strength

Battle rope workouts work the muscles in your abs, back, and glutes, and you can incorporate movements, such as jumps, lunges, and squats, that work your legs, too.

Obviously there’s toning to the upper body and it burns a lot of calories.”

Research published in the Journal of Strength and Conditioning Research even found that a 10-minute bout of rope training resulted in high heart rates and energy expenditure that would increase cardiorespiratory fitness.

 

I use the battle ropes in my training klinik with my clients and myself to do many workouts conditioning and strength, like for example HIIT (high intensity interval training), circuits for build upper body power endurance, for core strength, and so on.

There are many different movements we can do, both with two arms and with one arm at time with different grips.

 

Three popular ways to use the ropes follow,3 but don’t stop at these. Part of the allure of battle ropes is that they allow you to move in many directions. The more movements you incorporate (such as side to side, up and down, or in circles), the more you’ll work different muscles and increase your shoulder mobility and range of motion.