Boot Camp

Boot_Camp

Nyt hold starter 8. maj  !

På dette 8 ugers program kommer du til at forbrænde fedt, og du vil opleve, at din krop ændrer sig!

Samtidigt får du en ny livsstil, så dit resultatet holder.

Boot Camp er dit redskab til at komme i gang – her lærer du at træne og spise på den måde, der er rigtig for dig!

 

Boot Camp er perfekt til dig, som uanset om dit mål er:

▪  at tabe kropsfedt

▪  at opbygge tonede muskler

▪  at føle dig bedre tilpas i din krop

▪  at forøge din energi

▪  at nyde livet mere

 

Boot Camp er baseret på ny og tidssvarende viden om træning, der oprindeligt blev skabt til militær træning, og på 2,5 mill. års erfaring om menneskets ernæring. I programmet bliver du guidet igennem en verden af funktionel træning (træning med sigte på hverdags- eller idrætsspecifik funktion), sundhed og paleobaseret kost.

Bootcamp er et samarbejde mellem Valeria Lima, der står for kostprogrammet, og Iva de Souza, der står for den fysiske træning.

Velkommen til et 8-ugers intensivt forløb, der vil bringe dig til et nyt niveau!

Kostprogram og foredrag på Boot Camp:

Den paleobaserede kost på programmet er mere fleksibel og individuel end den oprindelige paleokost, men der er mange ligheder, blandt andet med et low carb, high fat koncept. Programmet har grundlæggende principper og retningslinjer, men de kan tilpasses den enkeltes behov og reaktioner. Den eneste måde at finde ud af, hvad der er en optimal kost for dig, er ved at prøve sig frem og observere.

Kostplanerne og opskrifterne i programmet, er en guideline og en hjælp, hvis du ikke har tid til – eller helst er fri for – at lægge din egen madplan under programmet.  Til programmet hører nemlig tre foredrag, der vil sætte din kreativitet igang med at bruge de mange muligher for at variere måltiderne efter kostprogrammets principper. Du vil lære at bruge madplanerne til at undgå at falde tilbage i dårlige vaner, og du vil lære om alternative ingredienser, du kan bruge, hvis der er noget, du ikke kan tåle.

 

Fysisk træning på Boot Camp:

Træningsprogrammet består af 8 ugers intensiv træning med 24 træningssessioner. Af de 8 uger vil 2 af ugerne (uge 4 og uge 8) være restituerende træning (aktiv hvile), der sikrer genopbygning efter træning. Det er videnskabeligt bevist, at dette træningsformat maksimerer dine resultater og sikrer den nødvendige mentale og fysiske restitution, så dit resultatet holder, og skader forebygges.

Træningsessionerne med styrke- eller metabolisk styrketræning består skiftevis af cirkeltræning, serier af øvelser uden pause, træning på tid eller så mange repetitioner som muligt af en lang række øvelser. Der bruges både kropsvægt, håndvægte, elastikker, TRX (suspension trænings system), kettlebells og medicinbold.

Træningssessionerne med metabolisk konditionstræning er højintens intervaltræning (HIIT), der booster din iltoptagelse, muskeludholdenhed og fedtbrænding. Træningen foregår som cirkel- og stationstræning, hvor der arbejdes i korte intervaller med kredsløbstræning (aerobic med tilstrækkelig ilt) og med styrkeøvelser (anaerob uden tilstrækkelig ilt) Der trænes med egen kropsvægt og lettere vægte, men ingen helt tunge løft. Der bruges samme værktøjer, som i styrkesessionerne, men med større fokus på kredsløbet.

 

Det lærer du på Boot Camp:

  • hvordan du træner og spiser klogt
  • hvordan kroppen er skabt til at fungere fra naturens side
  • hvordan din hormonbalance kan gøre dig til en effektiv fedtforbrænder
  • hvordan du tager al denne erfaring og viden med dig resten af livet

 

Boot Camp forløbet indeholder:

  • 2 fysiske tests:

Varighed: 2 x 1 time.

Testen er en detaljeret analyse af din fysik, herunder muskelbalance, kernestabilitet, bevægelsesmønster, styrke og kropsholdning, og du får beregnet din fedtprocent. De fysiske tests udføres i begyndelsen af forløbet og efter de 8 uger.

 

  • 3 træningssessioner pr. uge – i alt 24 sessioner:

Hver session varer 65 min, incl. 15-20 opvarmning og cool down

Træningen foregår på små hold med max. 10 deltagere

 

  • 3 ernæringsforedrag:

Foredrag 1: Velkomst med generel introduktion til kostprogrammet på Boot Camp. Du får udleveret en personlig mappe med manual for programmet. Introduktion til fase 1 af programmet. Varighed: 2,5 timer.

Foredrag 2: Generel feedback på fase 1. Introduktion til fase 2 af programmet. Varighed: 2 timer.

Foredrag 3: Introduktion til fase 3 af programmet: “Hvordan fastholder jeg min livsstilsændring?” Varighed: 2 timer.

 

  • Ugentlige menuplaner og opskrifter:

Alle retter i menuplanerne er kreative og indbydende, og lever op til en sund og simpelt paleobaseret kost. Det er opskrifter, du med mange variationsmuligheder kan bruge i din daglige kost fremover til både dig selv og dem, du spiser sammen med.

 

  • Gode råd og vejledning fra Valeria og Iva: 

Få svar på dine spørgsmål og supplerende råd på telefon eller mail under forløbet.

 

Du kan vælge mellem to Boot Camp hold:

Hold 1: Onsdag og fredag kl. 6.30-7.30, lørdag kl. 10-11 – første gang onsdag den 10. maj – sidste gang lørdag den 8. juli

Hold 2: Mandag og onsdag kl. 18-19, lørdag kl. 10-11 – første gang mandag den 8. maj – sidste gang lørdag den 8. juli

Hvis du en dag er forhindret på det hold, du er tilmeldt, kan du deltage på det andet hold.

 

Pris og betaling:

24 træningssessioner a 60 minutter (3 x per uge), Fysisk test (2 gange), Ernæringsforedrag (3 gange), ugentlige madplaner og opskrifter, pris i alt kr. 7.900,00.

▪ Ved indbetaling af hele beløbet ved tilmelding gives 5% rabat, så prisen er kr. 7.500,00

 

▪ Indbetaling ad 2 gange – pris i alt kr. 8.295,00

Depositum ved tilmelding: kr. 2900,00

Det resterende beløb kr. 5.395,00 betales en måned efter holdstart

 

▪ Indbetaling ad 3 gange – pris i alt kr. 8.695,00

Depositum ved tilmelding kr. 2.900,00

Det resterende beløb betales af 2 gange: 1. rate kr. 2.895,00 betales 1 måned efter holdstart og 2. rate kr. 2.895,00 to måneder efter holdstart

 

TILMELDING:

Du tilmelder dig ved at sende en mail til info@ivadesouza.dk

Din tilmelding er bindende efter betaling, og det er ikke muligt at få refunderet pengene.